Wywiad z Krystianem: wyzwania na stanowisku Customer Solution Managera w firmie Soloplan
Cześć Krystian, dzięki, że znalazłeś chwilę na ten wywiad. Opowiedz proszę, na od kiedy i na jakim stanowisku pracujesz w firmie Soloplan.
Pracę Customer Solution Managera w drezdeńskim oddziale Soloplanu podjąłem w marcu w 2020 roku. Pracuję w dziale serwisu i często jestem na wyjazdach służbowych. Soloplan poznałem dzięki mojej znajomej i patrząc z perspektywy czasu, jestem jej za to wdzięczny.
Przybliż nam prosze zakres twoich obowiązków jako CSM w Soloplanie.
Najczęściej jestem w delegacjach – odwiedzam naszych klientów, by poznać ich specyfikę pracy i zaproponować najlepsze rozwiązania systemowe naszego oprogramownaia. Zanim to jednak następuje, w biurze przygotowuje się do takiego wyjazdu i w porozumieniu z klientem, tworzymy listę tematów, które wymagają opracowania. Pracując z klientem, spotykasz bardzo różne charaktery, dlatego do każdego należy podchodzić indywidualnie, ponieważ każdy klient jest inny, co przekłada się na ich wymagania względem naszego oprogramowania. Dzięki temu moja praca jest bardzo różnorodna i nigdy nie jest nudna.
Oprócz szkoleń, które odbywają się u klienta, oferujemy także tzw. akademie in-house! Dzięki zeszłorocznej przeprowadzce do nowego biura dysponujemy teraz nie jedną, ale aż trzema salami szkoleniowymi. Każde szkolenie rozpoczynamy od filiżanki aromatycznej kawy. Podczas szkolenia klienci uczą się wykorzystywać Carlo w najefektywniejszy sposób. Przerwę przeznaczamy na wspólny lunch, po czym wracamy do intensywnej nauki, którą kończymy póżnym popołudniem. Schemat ten powtarza się w przypadku szkoleń kilkudniowych.
Co, według Ciebie, wyróżnia CarLo?
Powiem krótko: różnorodność. CarLo znacznie ułatwia i optymalizuje wszyskie codzienne działania firm logistycznych i spedycyjnych. A to wszysko w technice cyfrowej, w pełni zautomatyzowane. Kolejną niewątpliwą zaletą jest fakt, że użytkownikami końcowymi są szefowie tych firm, co pozwala na optymalne dopasowanie systemu do ich potrzeb. Dzięki temu, to nie klient musi się dopasowywać do TMS, tylko TMS do klienta.
Jaki był Twój największy sukces w pracy?
Jako sukces uznaję każdy projekt, z którego efektu końcowego zadowolony jest klient. A zadowolony klient to taki, który jest otwarty na dalszą współpracę. Wtedy możesz być z siebie dumny i otwarcie przyznać, że wykonałeś kawał dobrej pracy. To moja siła napędowa do dalszych sukcesów.
Co najbardziej cenisz w swojej pracy w Soloplanie?
W Soloplanie Szczególnie ważne jest poczucie wspólnoty. Razem zawsze znajdujemy rozwiązanie nawet najbardziej skomplikowanych wyzwań, jakie stawia przed nami klient. Nawet, jeśli akurat przebywam u klienta, zawsze mogę liczyć na pomoc moich kolegów z zespołu. Co mi szczególnie imponuje to koleżeńskie środowisko pracy – to wzmacnia poczucie przynależności i sprawia, że dobrze się tu czuję.
Ponadto, praca w Soloplanie umożliwia mi podróżowanie po całym kraju i poznawanie naszej kultury. Czas wolny podczas delegacji spędzam na zwiedzaniu okolicy, w której akurat przywyam, a do której pewnie nigdy bym nie trafił, gdyby nie wyjazd do klienta. To czysta przyjemność.
Dzięki za Twój czas i rozmowę! Fajnie, że podzieliłeś się z nami tajnikami swojej pracy w Soloplanie!