Optymalne wykorzystanie pojazdów, oszczędność zasobów i zwiększenie bezpieczeństwa: tak zapanujesz nad każdą sytuacją
Kryzys spowodowany koronawirusem stawia ekstremalne wyzwania przed wszystkimi firmami logistycznymi i transportowymi: podczas gdy niektóre firmy transportowe doświadczają ogromnego spadku ilości zleceń, to z drugiej strony przykładowo firmy logistyczne w branży spożywczej ledwo są w stanie sprostać zwiększonemu popytowi. System zarządzania transportem, taki jak CarLo Soloplan, wspiera logistykę w obu tych przypadkach.
Kryzys dotyczy każdej firmy: przerwy spowodowane chorobą lub kwarantanną są obecnie bardzo powszechne i w szczególności branża logistyczna musi sobie z nimi radzić. Z tego względu optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. System zarządzania transportem CarLo oferuje sporą ilość asystentów i kontroli restrykcji, które zapewniają dyspozytorom znaczące wsparcie za pomocą informacji o statusach pojazdów, takich jak: objętość, ciężar lub miejsca paletowe, pozostały czas jazdy kierowcy i zakazy łączenia załadunków. Trasy są planowane efektywnie, oszczędzając czas pracy przy użyciu algorytmów matematycznych. Zautomatyzowane generowanie i w pełni zautomatyzowany transfer dokumentów przewozowych, faktur i innych dokumentów transportowych stanowi również istotną zaletę tego oprogramowania w obecnej sytuacji. CarLo może znacząco przyczynić się do ograniczenia potrzeby osobistego kontaktu do minimum.
Coraz większa ilość pracowników musi korzystać z rozwiązań pracy zdalnej. Dzięki zdolności pracy z CarLo na terminalu zdalnym, codzienne zadania mogą być również skutecznie realizowane przy stosowaniu rozwiązań typu homeoffice. Dzięki internetowej platformie logistycznej CarLo exCHANGE istnieje w pełni mobilny dostęp do danych w celu ich wymiany z podwykonawcami. Platforma przekonuje wieloma funkcjami, takimi jak Direct Order, analizy czy powiązanie z telematyką.
W obecnej sytuacji szczególnie ważnym zagadnieniem jest również ochrona samych kierowców. W systemie telematyki inTOUCH CarLo, który jest w pełni zintegrowany z CarLo, komunikacja z kierowcą odbywa się za pośrednictwem czatu, zlecenia są przesyłane elektronicznie i przetwarzane bezpośrednio w aplikacji. Funkcja skanowania jest również zintegrowana z CarLo inTOUCH wykorzystując rozpoznawanie obrazu w kamerze na urządzeniu mobilnym. Wszystkie te funkcje nabierają coraz większego znaczenia dla najlepszej możliwej ochrony zdrowia w czasie, gdy codzienna praca musi być organizowana w warunkach ograniczonego kontaktu. Ponadto kierowca może użyć aplikacji do wysłania nieplanowanych czasów postoju do dyspozytora, aby ten mógł jak najszybciej zareagować.
Gospodarka jest w szoku i wiele osób obawia się tego co przyniesie przyszłość, jednak możliwe, że pojawi się wsparcie ze strony rządowej. Dlatego zaleca się dokładne dokumentowanie wszystkich kosztów spowodowanych pandemią COVID 19, ponieważ taka lista może się okazać istotna w przypadku późniejszego wniosku o wsparcie. Rozbudowane oceny i statystyki oprogramowania logistycznego CarLo oraz elastyczne wizualizacje danych są pomocne podczas analizy różnych obszarów. W łatwy sposób można subskrybować najważniejsze statystyki i eksportować pożądane dane do Excela.
Czy to w czasach kryzysu, czy w normalnej codziennej działalności, elastyczny system zarządzania transportem, taki jak CarLo, wspiera Cię w każdej sytuacji w zakresie efektywnego planowania, kontroli i monitorowania wszystkich transportów. CarLo jest używany w ponad 24 krajach na całym świecie w 13 językach każdego dnia.
Soloplan to godny zaufania partner z ponad 250 pracownikami, który specjalizuje się wyłącznie w oprogramowaniu logistycznym – i działa od ponad 25 lat.
Chcesz dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu logistycznym CarLo? Umów się na indywidualną prezentację online TUTAJ lub skontaktuj się z nami przez pocztę email na sales@soloplan.com, telefonicznie pod numerem +49 831 57407 300 lub za pośrednictwem naszego LIVE-Chat.