OWH – OGÓLNE WARUNKI UMOWY SOLOPLAN POLSKA SP. Z O.O. SP.K.

  1. ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

    1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Umowy (zwane dalej OWU) regulują współpracę pomiędzy Soloplan (Soloplan Polska Sp. z o.o. Sp. k.
    z siedzibą w Katowicach, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym przy Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód w
    Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000407097, NIP 6381805530,
    REGON 242834404) – dalej „SOLOPLAN” – oraz KLIENTEM, w związku z zawieraniem i wykonywaniem umów wszelkiego
    rodzaju dotyczących oprogramowania oferowanego przez Soloplan.
    1.2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszych OWU wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    1.3. W zakresie, w jakim KLIENT korzysta z własnych wzorców umów, w szczególności warunków, wzorów umów, zbiorów zasad itp.,
    dokumenty te nie mają zastosowania do stosunku prawnego z Soloplan, chyba że zarząd Soloplan wyda KLIENTOWI pisemne
    oświadczenie woli o gotowości do wykonania umowy, w którym postanowienia warunków zostaną uchylone, a warunki
    przedstawione przez KLIENTA zaakceptowane.
  2. DEFINICJE

    2.1. Instalacja – oznacza instalację standardowego oprogramowania w systemie przetwarzania danych KLIENTA.
    2.2. KLIENT – osoba, która nabywa oprogramowanie oferowane przez Soloplan oraz, w stosownych przypadkach, inne usługi i która
    nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 polskiego kodeksu cywilnego.
    2.3. Oprogramowanie standardowe – oznacza oprogramowanie CarLo® z aktualnym numerem wersji i/lub (w zależności od
    zamówienia) indywidualne, niezależne lub zależne mod ły takie jak CarLo® inSTORE, CarLo® inMOTION, CarLo® inTOUR,
    CarLo® inHUB, CarLo® inAIR&SEA.
    2.4. Oprogramowanie – oznacza oprogramowanie standardowe i/lub specjalne.
    2.5. OWU – niniejsze Ogólne Warunki Umowy.
    2.6. Programowanie specjalne – dostosowanie standardowego oprogramowania zgodnie ze specyfikacją KLIENTA. Obejmuje ono nie
    tylko modyfikację istniejącego standardowego oprogramowania, ale także – choć nie wyłącznie – dostosowanie standardowych
    interfejsów, dostosowanie lub tworzenie standardowych raportów (np. faktur, dowodów dostawy) oraz tworzenie nowych
    modułów lub funkcji dla standardowego oprogramowania.
    2.7. Siła wyższa – ma znaczenie nadane jej w ust. 8.4. niniejszych OWU.
    2.8. Soloplan – Soloplan Polska Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Katowicach, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym,
    prowadzony przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
    numerem KRS 0000407097, NIP 6381805530, REGON 242834404.
    2.9. Strona – Soloplan lub KLIENT.
    2.10. Strony – Soloplan i KLIENT rozumieni razem.
    2.11. System przetwarzania danych – oznacza sprzęt zdefiniowany zgodnie z wymaganiami sprzętowymi (wymaganiami systemowymi).
    2.12. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Stronami. Przedmiotem umowy może być zakup prostej licencji na korzystanie ze
    standardowego oprogramowania do wewnętrznych operacji biznesowych KLIENTA, specjalne programowanie, prowadzenie
    warsztatów, doradztwo, stworzenie protokołu, specyfikacji funkcjonalnej, instalacja przez pracownika Soloplan, szkolenie
    klienta lub serwis oprogramowania. Zakres funkcji standardowego oprogramowania wynika z formularza zamówienia oraz
    specyfikacji Soloplan.
    2.13. Zamówienie – zamówienie złożone przez KLIENTA w Soloplan w celu zawarcia umowy.
  3. ZAWARCIE UMOWY

    3.1. Oferty Soloplan są niewiążące i stanowią jedynie zaproszenie do złożenia zamówienia. Dotyczy to również negocjacji ustnych
    między przedstawicielami obu Stron, które nie znajdują odzwierciedlenia w składaniu zamówienia przez KLIENTA.
    3.2. Umowa zostaje zawarta, jeżeli:
    3.2.1. Soloplan potwierdzi zamówienie na piśmie lub pocztą elektroniczną w ciągu dwóch tygodni od otrzymania lub
    3.2.2. Soloplan wyśle potwierdzenie wizyty w celu instalacji lub
    3.2.3. Soloplan rozpocznie instalację lub dostawę usługi w porozumieniu z KLIENTEM.
  4. REALIZACJA UMOWY

    4.1. Zakres realizacji zamówienia obejmuje dostawy i usługi potwierdzone przez Soloplan potwierdzeniem zamówienia. Jeśli
    STANDARDOWE OPROGRAMOWANIE ma spełniać specjalne wymagania KLIENTA, muszą być one wraz z wytycznymi, które
    oprogramowanie musi spełniać, wyraźnie i kompletnie wskazane w formie pisemnej przez KLIENTA najpóźniej w momencie
    składania zamówienia, a następnie potwierdzone przez Soloplan.
    4.2. Zgodnie z punktem 11 niniejszych OWU Soloplan udziela KLIENTOWI prostej licencji na korzystanie z oprogramowania do
    wewnętrznych celów biznesowych przez liczbę nazwanych użytkowników określoną w formularzu zamówienia (named user),
    wraz z dokumentacją określoną w punkcie 4.3., za zapłatą wynagrodzenia określonego w formularzu zamówienia.
    4.3. Zakres funkcjonalności i właściwości użytkowe oprogramowania wynikają z oferty i specyfikacji oraz są załączone do formularza
    zamówienia i stanowią integralną część umowy.
    4.4 W zależności od potrzeb KLIENTA, Soloplan oferuje również opcję instalacji oprogramowania, specjalnego programowania,
    szkolenia i doradztwa za opłatą wykraczającą poza podstawowy zakres oferty.
    4.5. Zgodnie z punktem 2.6 wymagania KLIENTA mogą być realizowane za pomocą specjalnego programowania. Specjalne
    programowanie jest przedstawiane KLIENTOWI do akceptacji, a KLIENT jest proszony o jego akceptację. KLIENT jest
    zobowiązany do sprawdzenia specjalnego programowania i (jeśli spełnia jego wymagania) do jego akceptacji. Jeżeli KLIENT
    w ciągu 14 dni od otrzymania specjalnego programowania nie odmówi akceptacji z pisemnym uzasadnieniem, uznaje
    się, że (1) KLIENT zalega z akceptacją i (2) specjalne programowanie przedłożone do akceptacji uważa się za zaakceptowane.
    4.6. W zakresie, w jakim wymagane dopasowanie standardowych interfejsów lub opracowanie interfejsów do oprogramowania
    zależne jest od stron trzecich, Soloplan odpowiada wyłącznie za dopasowanie/opracowanie tej połowy interfejsu po stronie
    oprogramowania do komunikacji z istniejącą połową interfejsu oprogramowania strony trzeciej, na podstawie dostarczonej w
    formie pisemnej i czytelnej przez klienta definicji interfejsu. Nawet jeśli dostosowanie/rozwój interfejsu do oprogramowania
    stron trzecich jest częścią przedmiotu umowy, Soloplan ponosi odpowiedzialność tylko za stworzoną przez siebie połowę
    interfejsu. Soloplan nie ponosi odpowiedzialności za stworzenie/adaptację połowy interfejsu po stronie oprogramowania
    stron trzecich.
  5. DOSTAWA OPROGRAMOWANIA

    5.1. Zamówione oprogramowanie dostarczane jest wyłącznie w postaci kodu wykonywalnego (Objectcode). Nawet częściowa
    konwersja na kod źródłowy (source code) i jego przetwarzanie jest niedozwolone. Kod źródłowy nie jest przedmiotem umowy.
    5.2. Kod wykonywalny Oprogramowania zostanie dostarczony KLIENTOWI w jeden ze sposobów określonych poniżej. Wybór sposobu
    dostarczenia oprogramowania dokonywany jest przez Soloplan z uwzględnieniem charakterystyki oprogramowania
    oraz charakteru zamówienia. Termin dostawy uważa się za dotrzymany, jeżeli:
    5.2.1. oprogramowanie zostało zainstalowane przez pracownika Soloplan w siedzibie klienta w uzgodnionym terminie
    (termin ten może być dotrzymany przez pracownika Soloplan osobiście na miejscu lub w sesji zdalnej) lub
    5.2.2. oprogramowanie zostało dostarczone na nośniku danych na adres wskazany przez KLIENTA, lub
    5.2.3. oprogramowanie zostało udostępnione na platformie Marketplace Soloplan poprzez powiadomienie o linku do pobrania.
    Jeśli Soloplan nie jest w stanie dopasować lub skonfigurować wszystkich ustawień oprogramowania lub ukończyć
    szkolenia, nie zwalnia to KLIENTA z obowiązku zapłaty. Jeżeli odbiór lub dostawa są opóźnione z przyczyn, za które odpowiedzialny
    jest KLIENT, termin dostawy uważa się za dotrzymany po powiadomieniu o gotowości do wysyłki w uzgodnionym terminie
    dostawy.
    5.3. Wraz z zamówionym oprogramowaniem Soloplan przekaże KLIENTOWI dokumentację dołączoną do oferty (w szczególności
    specyfikacje zgodnie z punktem 4.3). Dalsza dokumentacja zostanie dostarczona w formie papierowej lub w innej formie
    nadającej się do druku.
    5.4. Miejscem wykonania umowy i zapłaty jest siedziba Soloplan.
    5.5. Termin dostawy oprogramowania umownego zostanie ustalony w drodze wzajemnego porozumienia między Stronami po
    złożeniu zamówienia. Dostawa odbywa się co do zasady w ramach instalacji i konfiguracji systemu przez Soloplan. Termin
    dostawy jest wiążący dla Soloplan, jeśli został potwierdzony przez Soloplan na piśmie lub pocztą elektroniczną. Jednocześnie
    wiążące są uzgodnione terminy podjęcia działań określone przez KLIENTA.
    5.6. Soloplan zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu dostawy z ważnych, uzasadnionych przyczyn, m.in. takich jak choroba
    pracowników zaangażowanych w dane zamówienie. Odroczenie nastąpi w rozsądnym zakresie na czas trwania powyższej
    przyczyny.
    5.7. KLIENT zobowiązany jest do współdziałania przy realizacji przedmiotu umowy. Obowiązek współpracy obejmuje między innymi
    obowiązek współpracy z Soloplan w następującym zakresie:
    5.7.1.1. Przekazania Soloplan informacji niezbędnych do realizacji umowy, umożliwienia instalacji i konfiguracji oprogramowania,
    pozostawania w stałym kontakcie z Soloplan (obowiązek współpracy);
    5.7.1.2. Zapewnienia wymaganego sprzętu i potwierdzenia zgodności, poprzez podpisanie wymagań sprzętowych. Standardowe
    oprogramowanie można zainstalować tylko na sprzęcie spełniającym określone wymagania. Soloplan dostarcza
    wymagania sprzętowe wraz z ofertą. KLIENT ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikające z faktu, że instalacja
    nie może być przeprowadzona na istniejącym sprzęcie.
    5.7.1.3. Wyznaczenia pracownika (kierownika projektu) lub specjalisty do udziału w instalacji w zakresie uzgodnionym w
    umowie, do udziału w szkoleniach wprowadzających i zaawansowanych oraz do monitorowania i kontroli instalacji i
    wprowadzonych danych.
    5.7.1.4. Świadczenia uzgodnionych usług własnych KLIENTA przez kierownika projektu lub specjalistę wyznaczonego przez
    KLIENTA. KLIENT (a w szczególności kierownik projektu lub specjalista ze strony KLIENTA) jest zobowiązany do udziału
    w instalacji w uzgodnionym w umowie zakresie, do udziału w szkoleniu wprowadzającym i zaawansowanym oraz do
    monitorowania i kontrolowania instalacji i wprowadzonych danych.
    5.8. Jeżeli KLIENT nie współpracuje przy realizacji umowy, terminy podane w niniejszych OWU nie są wiążące dla Soloplan. Dotyczy
    to w szczególności sytuacji, gdy sprzęt, na którym ma nastąpić instalacja oprogramowania nie jest odpowiedni,
    system przetwarzania danych nie spełnia wymagań, gdy klient nie zapewnia pracowników lub pracownicy odmawiają
    współpracy lub gdy adres, pod którym ma nastąpić instalacja oprogramowania, jest nieprawidłowy.
    5.9. Jeżeli niewykonanie zobowiązania KLIENTA do współpracy trwa dłużej niż dwa tygodnie od daty pierwszego wezwania KLIENTA
    przez Soloplan do wypełnienia zobowiązania, Soloplan jest uprawniony do odstąpienia od umowy. W takim przypadku
    KLIENT jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Soloplan wynagrodzenia za dotychczas świadczone usługi powiększonego
    o karę umowną w wysokości 25% pierwotnie uzgodnionej całkowitej kwoty zamówienia.
    5.10. Licencja na oprogramowanie umowne udzielana jest dopiero po dokonaniu pełnej płatności zgodnie z wystawioną fakturą.
    Za termin płatności uznaje się dzień, w którym płatność KLIENTA zostanie zaksięgowana na koncie Soloplan.
    5.11. KLIENT może dokonać zmian w zamówieniu po zawarciu umowy jedynie, gdy Soloplan wyraził na to zgodę na piśmie lub drogą
    elektroniczną.
  6. WYNAGRODZENIE

    6.1. Soloplan otrzyma wynagrodzenie należne z tytułu realizacji przedmiotu umowy, bez żadnych potrąceń, w wysokości podanej w
    formularzu zamówienia powiększonej o należny podatek VAT.
    6.2. Powyższe wynagrodzenie ustala się w złotych polskich.
    6.3. Płatność dokonywana jest przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
    6.4. Termin płatności faktury wynosi 20 dni, chyba że Strony postanowią inaczej.
    6.5. Soloplan jest uprawniony do obciążenia KLIENTA dodatkowymi kosztami powstałymi w wyniku dokonania przez KLIENTA zmian
    w zamówieniu po zawarciu umowy, konieczności wykonania przez Soloplan dodatkowych czynności oraz okoliczności,
    które nie były znane Soloplan w chwili zawarcia umowy, przy czym Soloplan zobowiązuje się do poinformowania KLIENTA
    o tych dodatkowych kosztach przed ich poniesieniem przez KLIENTA.
    6.6. W przypadku niewywiązania się z płatności przez KLIENTA, Soloplan naliczy ustawowe odsetki za opóźnienie w transakcjach
    handlowych.
    6.7. Soloplan jest uprawniony do obciążenia KLIENTA kosztami działań osób trzecich uprawnionych do windykacji należności.
    6.8. Wynagrodzenie z tytułu umowy serwisowej oprogramowania jest określone w formularzu zamówienia i jest uregulowane bardziej
    szczegółowo w punkcie 9.5 i następnych.
    6.9. Wyklucza się możliwość potrącenia KLIENTA z wierzytelnościami wynikającymi z umowy zawartej z Soloplan.
  7. GWARANCJA I RĘKOJMIA

    7.1. Z chwilą przekazania KLIENTOWI oprogramowania i dokumentacji będących przedmiotem umowy, ryzyko ich utraty,
    nieprawidłowej konserwacji i przechowywania przechodzi na KLIENTA. Jednocześnie KLIENT zobowiązany jest do zachowania jak największej staranności w celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazywanych danych oraz danych
    generowanych w trakcie korzystania z oprogramowania.
    7.2. Istotna wada występuje tylko wtedy, gdy oprogramowanie i dokumentacja umowna nie mają cech wymienionych w
    potwierdzeniu zamówienia oraz stworzonymi w jego ramach specyfikacjami.
    7.3. KLIENT jest odpowiedzialny za sprawdzenie oprogramowania natychmiast po zakończeniu instalacji. Wszelkie reklamacje
    muszą być składane przez KLIENTA w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną w ciągu jednego dnia roboczego po
    wystąpieniu wady lub błędu będącego przedmiotem reklamacji. Brak zgłoszenia w terminie zwalnia Soloplan z obowiązku
    gwarancyjnego. Jeżeli wada lub usterka zostanie zgłoszona po upływie terminu określonego w niniejszym punkcie, Soloplan
    jest uprawnionydo usunięcia wady lub usterki po uprzednim uzgodnieniu z KLIENTEM za opłatą uzgodnioną przez Strony.
    7.4. W ostatnim dniu instalacji, konfiguracji i szkolenia Strony zobowiązane są do podpisania protokołu wykonania umowy.
    Niezgłoszenie wad lub błędów przez KLIENTA uważa się za należyte wykonanie przedmiotu umowy przez Soloplan.
    7.5. Jeśli KLIENT nie podpisze protokołu odbioru w wyżej wymienionym terminie, Soloplan ma prawo do jego jednostronnego
    utworzenia i parafowania, ze wszystkimi wynikającymi z tego konsekwencjami. W takim przypadku przedmiot umowy uważa
    się za należycie i bezwarunkowo wykonany.
    7.6. Jeżeli Soloplan uzna reklamację KLIENTA za uzasadnioną, Soloplan dostarczy KLIENTOWI przedmiot umowy wolny od pewnych
    wad lub usunie wadę w terminie odpowiednim do rodzaju i charakteru wady, jednak nie później niż w ciągu 30 dni.
    Soloplan może usunąć wadę przekazując KLIENTOWI instrukcje telefonicznie, pisemnie lub elektronicznie. Do Soloplan należy
    decyzja czy przedmiot umowy powinien zostać wymieniony na wolny od wad, czy też powinien zostać naprawiony w
    określonym terminie.
    7.7. Zgłoszenie wad nie zwalnia KLIENTA z obowiązku zapłaty wynagrodzenia należnego Soloplan w całości i nie ma wpływu na
    ustalone terminy płatności.
    7.8. Jeżeli wprowadzenie poprawek przez Soloplan nie powiedzie się w uzgodnionym terminie, który pozwala na co najmniej dwie
    próby naprawy, KLIENT jest zobowiązany wyznaczyć Soloplan ostateczny okres na wprowadzenie poprawek, który pozwala na
    co najmniej dwie analogiczne próby naprawy. Termin ten nie może być krótszy niż 14 dni.
    7.9. Jeżeli Soloplan nie jest w stanie usunąć wad w wyznaczonym terminie, KLIENT jest uprawniony do żądania obniżenia należnego
    wynagrodzenia w odpowiednim stosunku lub do odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem następujących ograniczeń.
    7.10. Z prawa odstąpienia od umowy można skorzystać tylko w przypadku poważnych wad, które czynią całe oprogramowanie
    niezdatnym do użytku lub czynią je całkowicie niezdatnym do użytku.
    7.11. W przypadku prawidłowego odstąpienia od umowy przez KLIENTA, Soloplan jest uprawniony do obniżenia wynagrodzenia
    należnego KLIENTOWI o kwotę odpowiadającą okresowi korzystania z oprogramowania przed ujawnieniem wady (wad).
    7.12. Kwota zatrzymania stanowi iloczyn 1,5% należnego wynagrodzenia umownego netto i liczby dni korzystania z oprogramowania.
    Kwota ta nie może przekroczyć połowy wynagrodzenia umownego netto.
    7.13. Strony wyłączają odpowiedzialność Soloplan z tytułu rękojmi w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo.
    7.14. W przypadku, gdy KLIENT udostępni oprogramowanie objęte umową lub środowisko, w którym oprogramowanie jest
    zainstalowane i obsługiwane osobom trzecim, w tym firmom powiązanym z KLIENTEM, odpowiedzialność Soloplan z tytułu
    rękojmi lub gwarancji jest wyłączona, chyba że możliwość taka została uregulowana w umowie.
    7.15. W przypadku, gdy KLIENT sam lub za pośrednictwem strony trzeciej wprowadził zmiany w oprogramowaniu: W takim
    przypadku KLIENT nie jest uprawniony do żądania od Soloplan usunięcia zgłoszonych wad lub błędów, ani nie może
    dochodzić gwarancji lub praw gwarancyjnych. Dotyczy to również wad, które wystąpiły przed modyfikacją oprogramowania.
    7.16. Soloplan i/lub osoby trzecie są uprawnione do praw osobistych i majątkowych do oprogramowania będącego przedmiotem
    umowy. Wada prawna istnieje, jeśli KLIENT nie może uzyskać praw wymaganych do zamierzonego użytkowania przedmiotu w
    sposób skuteczny.
    7.17. W przypadku naruszenia praw osób trzecich Soloplan jest uprawniony do usunięcia wad poprzez:
    7.17.1. nabycie prawa do korzystania z oprogramowania w sposób wystarczający dla celów niniejszej umowy od osoby
    uprawnionej do rozporządzania nim, lub
    7.17.2. zastąpienie oprogramowania naruszającego prawo w taki sposób, aby jego działanie nie zostało zakłócone lub zostało
    zakłócone jedynie w sposób akceptowalny dla nabywcy, lub
    7.17.3. zastąpienia oprogramowania naruszającego prawa osób trzecich oprogramowaniem, którego użytkowanie nie narusza
    jego funkcjonalności lub zawiera zmiany zaakceptowane przez KLIENTA i które nie narusza powiązanych praw osób
    trzecich, lub
    7.17.4. dostarczenia nowej wersji oprogramowania, którego użycie, o ile jest wystarczające do celów umownych, nie narusza
    powiązanych praw osób trzecich.
    7.18. W przypadku ujawnionych wad prawnych stosuje się odpowiednie postanowienia punktu 7.10.
  8. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

    8.1. Soloplan ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane umyślnie, rażącym niedbalstwem, nieuczciwym zatajeniem
    wady, uszczerbkiem na życiu, ciele lub zdrowiu, a także ustawową odpowiedzialnością za produkt. W zakresie dozwolonym
    przez polskie prawo i z zastrzeżeniem postanowień niniejszych OWU i umowy bazowej, odpowiedzialność odszkodowawcza
    Soloplan jest wyłączona.
    8.2. Soloplan nie ponosi odpowiedzialności wobec KLIENTA za szkody spowodowane nieumyślnie lub przez osoby trzecie.
    8.3. W przypadku udostępnienia przez KLIENTA oprogramowania objętego umową lub środowiska, w którym oprogramowanie jest
    zainstalowane i obsługiwane, osobom trzecim, w tym spółkom powiązanym z KLIENTEM, odpowiedzialność Soloplan za
    szkody związane z takim przekazaniem jest wyłączona, chyba że możliwość takiego przekazania wynika z umowy.
    8.4. Soloplan nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, jeżeli niewykonanie
    lub nienależyte wykonanie jest spowodowane okolicznościami, za które Soloplan nie ponosi odpowiedzialności pomimo
    dołożenia należytej staranności (siła wyższa). Okoliczności te obejmują w szczególności zdarzenia naturalne, zakłócenia
    życia zbiorowego, w tym strajki i niepokoje, środki urzędowe i inne nieprzewidywalne, nieuniknione i poważne zdarzenia.
    Wystąpienie takich zdarzeń zwalnia Soloplan ze zobowiązań wynikających z zawartych umów na czas trwania i w zakresie
    zakłócenia. Soloplan zobowiązuje się do jak najszybszego poinformowania KLIENTA o zaistniałym zakłóceniu oraz do
    dołożenia wszelkich starań w celu wypełnienia swoich zobowiązań w dobrej wierze, o ile pozwolą na to okoliczności.
    8.5. Jeżeli szkoda powstała zarówno z winy Soloplan, jak i z winy KLIENTA, każda ze Stron jest zobowiązana do naprawienia szkody w
    zakresie, w jakim przyczyniła się do powstania szkody.
  9. KONSERWACJA OPROGRAMOWANIA

    9.1. Świadczenie usług serwisowych przez Soloplan dla oprogramowania objętego umową (z wyjątkiem oprogramowania stron
    trzecich) obejmuje w szczególności
    9.1.1. świadczenie usług zawartych w zamówionym pakiecie serwisowym (Basic, Premium, PremiumPlus) dla oprogramowania
    standardowego (z wyłączeniem oprogramowania stron trzecich) i programowania specjalnego.
    9.1.2. W ramach wsparcia infolinii Soloplan wspiera KLIENTA w rozwiązywaniu problemów technicznych podczas korzystania
    ze standardowego oprogramowania i specjalnego programowania. Infolinia nie obejmuje usług świadczonych w ramach
    doradztwa, konfiguracji systemu lub szkoleń. Usługi te należy zamawiać oddzielnie.
    9.2. Umowa serwisowa (umowa konserwacji oprogramowania) rozpoczyna się w dniu, w którym oprogramowanie jest po raz pierwszy
    instalowane lub dostarczane KLIENTOWI.
    9.3. Umowa serwisowa zawierana jest co do zasady na czas nieokreślony, chyba że Strony postanowią inaczej. Umowa może zostać
    rozwiązana na piśmie przez każdą ze Stron z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia na koniec roku
    kalendarzowego. Umowa serwisowa pozostaje jednak w mocy co najmniej do 31 grudnia roku następującego po roku, w którym
    umowa serwisowa została rozpoczęta. Usługa konserwacji oprogramowania może zostać zakończona tylko w całości.
    Częściowe wypowiedzenie jest wykluczone.
    9.4. Usługi doradcze i inne usługi dodatkowe, które wykraczają poza obsługę oprogramowania w ramach umowy serwisowej (np.
    wsparcie instalacyjne, szkolenia itp.) podlegają dodatkowej opłacie według stawek godzinowych wymienionych w cenniku
    usług.
    9.5. Wysokość opłaty serwisowej oprogramowania określona jest w formularzu zamówienia lub umowie.
    9.6. Do wszystkich kwot wymienionych w cenniku usług lub w formularzach zamówień należy doliczyć ustawową stawkę VAT.
    9.7. Soloplan nie jest zobowiązany do zapewnienia uzgodnionego serwisu oprogramowania w przypadku wystąpienia problemów
    technicznych,
    9.7.1. które są spowodowane nieprawidłową obsługą przez KLIENTA, modyfikacją/edycją oprogramowania przez KLIENTA lub w
    inny sposób z winy KLIENTA lub osoby trzeciej, która nie jest zastępcą KLIENTA, lub przez oprogramowanie osób trzecich,
    lub
    9.7.2. ponieważ oprogramowanie standardowe zostało zainstalowane w systemie przetwarzania danych, który nie spełnia
    wymagań sprzętowych oprogramowania standardowego.
    9.7.3. klient nie korzysta z obsługiwanej wersji oprogramowania odpowiadającej aktualnemu statusowi wydania (wynikającemu
    z planu wydania) lub
    9.7.4. klient zgłasza problem dotyczący obszaru produktu, który nie jest już obsługiwany zgodnie z indeksem zmian lub funkcji,
    która nie jest już obsługiwana.
    9.8. Wynagrodzenie z tytułu umowy serwisowej oprogramowania jest na ogół należne w dniu 1 stycznia każdego roku. Wynagrodzenie
    jest należne z góry za cały rok kalendarzowy. Częściowe płatności są wykluczone. Jeśli umowa o konserwację oprogramowania
    zostanie zawarta w trakcie trwającego roku kalendarzowego, konserwacja oprogramowania będzie fakturowana proporcjonalnie
    do miesiąca do końca roku. Pierwszy dzień miesiąca zostanie wówczas uznany za początek okresu rozliczeniowego, jeśli
    usługa była świadczona do 15 dnia miesiąca włącznie. Jeżeli usługa była świadczona od 16 dnia miesiąca, za początek
    okresu rozliczeniowego uważa się pierwszy dzień następnego miesiąca.

    9.9. Soloplan jest uprawniony do zmiany stawki ryczałtowej za konserwację oprogramowania. Soloplan poinformuje o tym
    KLIENTA na piśmie co najmniej dwa miesiące przed planowaną zmianą.
    9.10. W przypadku wzrostu opłaty serwisowej o więcej niż 10%, KLIENT ma prawo wypowiedzieć umowę serwisową na koniec
    bieżącego okresu rozliczeniowego, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia od dnia otrzymania pisma
    powiadamiającego o wzroście opłaty serwisowej.
    9.11. Dopóki KLIENT nie spełni wymagalnych roszczeń wynikających ze stosunku umownego, Soloplan jest uprawniony do
    zawieszenia wszystkich usług w zakresie utrzymania oprogramowania do czasu uregulowania przez KLIENTA wszystkich
    wymagalnych roszczeń. Zawieszenie usług w ramach utrzymania oprogramowania nie zwalnia KLIENTA – nawet proporcjonalnie –
    z zapłaty umówionego wynagrodzenia.
  10. POUFNOŚĆ I OCHRONA DANYCH

    10.1. Bez zgody Soloplan KLIENT nie jest uprawniony do przekazywania osobom trzecim informacji, które podlegają tajemnicom
    handlowym lub które stały się mu znane w ramach relacji biznesowych.
    10.2. Wszystkie informacje i dokumenty (informacje poufne), które Soloplan przekazuje klientowi i które nie są publicznie
    dostępne, w szczególności dane dotyczące rozwiązań technicznych, kodów, dokumentacji związanej z oprogramowaniem,
    projektów itp. wykorzystywanych przez Soloplan, są uważane za poufne.
    10.3. KLIENT zobowiązany jest do zapobiegania ujawniania informacji poufnych przez obecnych i przyszłych pracowników,
    współpracowników, partnerów nawet po ustaniu stosunku pracy (zakończeniu współpracy z KLIENTEM).
    10.4. Niezależnie od tego, KLIENT jest zobowiązany do niezwłocznego przywrócenia stanu zgodnego z prawem i zapobieżenia dalszym
    naruszeniom informacji poufnych.
    10.5. Obowiązek zachowania poufności nie ma zastosowania, jeżeli:
    10.5.1. Informacje Poufne są lub staną się publicznie znane bez naruszenia niniejszych Warunków;
    10.5.2. Informacje Poufne były wcześniej znane KLIENTOWI z innych źródeł, które można potwierdzić ponad wszelką wątpliwość,
    zarówno co do daty, jak i źródła Informacji Poufnych;
    10.5.3. Obowiązek ujawnienia informacji poufnych osobom trzecim wynika z obowiązujących przepisów prawa. KLIENT jest
    zobowiązany do powiadomienia Soloplan niezwłocznie po otrzymaniu wyżej wymienionego żądania, chyba że
    przekazanie takich Informacji Poufnych jest zabronione przez prawo lub decyzję Strony wymagającą ujawnienia Informacji
    Poufnych. Jeśli to możliwe, powyższe powiadomienie zostanie wysłane do upoważnionej Strony przed ujawnieniem
    informacji poufnych;
    10.5.4. KLIENT pragnący ujawnić Informacje Poufne musi otrzymać pisemną zgodę Soloplan określającą zakres i przedmiot
    udzielanej zgody.
    10.6. Obowiązek zachowania poufności obowiązuje bezterminowo. Wykonanie lub inne zakończenie stosunku prawnego między
    Stronami nie ma wpływu na zobowiązania opisane w niniejszym Punkcie 10.
    10.7. Soloplan może w każdej chwili zażądać na piśmie zwrotu materiałów zawierających Informacje Poufne. W ciągu 7 dni od
    otrzymania takiego żądania KLIENT zwróci oryginały do SOLOPLAN i zniszczy wszystkie pisemne i elektroniczne kopie takich
    informacji oraz złoży pisemne oświadczenie w tym samym terminie potwierdzające zniszczenie wszystkich kopii zwróconych
    informacji, chyba że powyższa procedura jest niemożliwa ze względu na powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
    10.8. Strony zobowiązują się do zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Jeżeli przetwarzanie danych
    osobowych przekazanych przez jedną ze Stron umowy jest niezbędne do realizacji Umowy, Strony Umowy uzgadniają zasady
    ich przetwarzania na podstawie odrębnej umowy.
    10.9. Niezależnie od powyższego, Soloplan, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osobowych (RODO) niniejszym informuje, że administratorem danych
    osobowych KLIENTA, jego przedstawicieli i pracowników zebranych w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy jest:
    Soloplan Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Katowicach.
    10.10. Dane osobowe KLIENTA, jego przedstawicieli i pracowników są przetwarzane:
    10.10.1. na podstawie obowiązujących wymogów prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
    10.10.2. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
    10.10.3. z przyczyn niezbędnych do wykonania umowy pomiędzy KLIENTEM a Soloplan (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
    10.11.
    Dane osobowe KLIENTA, jego przedstawicieli i pracowników mogą być udostępniane uprawnionym organom, a także kancelariom
    prawnym, firmom konsultingowym, organom egzekucyjnym oraz dostawcom systemów informatycznych, z którymi administrator
    współpracuje.
    10.12. KLIENT, jego przedstawiciele i pracownicy mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia,
    ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
    10.13. KLIENT, jego przedstawiciele i pracownicy mają prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego ds. ochrony
    danych, jeżeli uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.
    10.14. KLIENT zobowiązuje się zapewnić, że wszyscy jego przedstawiciele i pracownicy, których dane są przetwarzane przez
    Administratora w związku z zawarciem i wykonywaniem Umowy, zapoznają się z informacjami, o których mowa w niniejszym
    paragrafie.
  11. PRAWA AUTORSKIE I ZAKRES UŻYTKOWANIA

    11.1. Soloplan udziela KLIENTOWI prostej (niewyłącznej) licencji na jednoczesne stałe korzystanie z oprogramowania przez liczbę
    użytkowników określoną w niniejszym formularzu (named user) do wewnętrznych celów firmy za wynagrodzeniem określonym
    w formularzu zamówienia lub w umowie. KLIENT jest zatem uprawniony do zainstalowania, wczytania i uruchomienia
    oprogramowania umownego na stacjach roboczych użytkowników (named user), których maksymalna liczba jest określona
    w formularzu zamówienia.

    11.2. KLIENT jest uprawniony do wykonania rozsądnej liczby kopii zapasowych. KLIENT jest uprawniony do wprowadzania zmian
    w oprogramowaniu po uprzedniej konsultacji z Soloplan, jeśli zmiana jest konieczna do ustanowienia interoperacyjności
    lub wyeliminowania błędów. Modyfikacje oprogramowania bez uprzedniego uzgodnienia z Soloplan wykluczają wszelkie
    roszczenia KLIENTA z tytułu rękojmi i gwarancji.
    11.3. KLIENT nie może odsprzedawać ani udzielać sublicencji na oprogramowanie objęte umową stronom trzecim bez wyraźnej
    pisemnej zgody Soloplan. W przypadku udzielenia takiej zgody, KLIENT przekaże stronie trzeciej, której udostępnia
    oprogramowanie, wszystkie utworzone przez siebie kopie oprogramowania umownego lub usunie wszelkie pozostałe kopie
    z własnego systemu.
    KLIENT nie może udzielać żadnych sublicencji bez uprzedniej pisemnej zgody Soloplan i nie może wynajmować ani użyczać
    oprogramowania osobom trzecim ani wykorzystywać go do celów osób trzecich ani zezwalać osobom trzecim na korzystanie
    z niego w jakikolwiek inny sposób do użytku tymczasowego lub w ramach usług IT (w szczególności w ramach działania
    centrum komputerowego lub operacji outsourcingowej lub w ramach umów timeshare).
    11.4. Informacje o prawach autorskich i prawach pokrewnych do oprogramowania będącego przedmiotem umowy są z nim
    nierozerwalnie związane i nie mogą być usuwane ani zmieniane. Odpowiednia informacja musi być umieszczona na każdej
    kopii oprogramowania.
    11.5. Każde użycie wykraczające poza zakres uzgodniony w umowie (w szczególności jednoczesne korzystanie z oprogramowania
    przez więcej niż liczbę użytkowników określoną w formularzu zamówienia) stanowi naruszenie umowy. W takim przypadku
    KLIENT jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia Soloplan o nadmiernym wykorzystaniu. Strony podejmą
    wówczas starania w celu osiągnięcia porozumienia w sprawie przedłużenia prawa do korzystania z usługi. Za okres
    nadmiernego wykorzystania, tj. do czasu zawarcia takiego porozumienia lub zaprzestania nadmiernego wykorzystania,
    KLIENT zobowiązany jest do zapłaty odszkodowania za nadmierne wykorzystanie zgodnie z cennikiem Soloplan.
    Wyliczenie rekompensaty nastąpi w oparciu o trzyletnią amortyzację liniową. Jeżeli KLIENT nie powiadomi Soloplan
    o nadmiernym wykorzystaniu, kara umowna w wysokości trzykrotności ceny wykorzystanego wykorzystania będzie
    płatna zgodnie z cennikiem Soloplan.
  12. INNE POSTANOWIENIA

    12.1. Stosunek umowny między Stronami podlega prawu polskiemu.
    12.2. Umowa nie może zostać rozwiązana przez żadną ze Stron, nawet z podaniem przyczyny, chyba że niniejsze OWU lub umowa
    zawarta na ich podstawie wyraźnie stanowią inaczej.
    12.3. Niniejsze Ogólne Warunki oraz umowy zawierane na ich podstawie podlegają wyłącznie prawu polskiemu z wyłączeniem norm
    kolizyjnych. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980
    r. nie ma zastosowania. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWU mają zastosowanie przepisy polskiego kodeksu
    cywilnego.
    12.4. W przypadku wystąpienia siły wyższej terminy określone w umowie na wykonanie umowy ulegają odpowiedniemu przedłużeniu.
    12.5. Miejscem jurysdykcji dla wszelkich sporów wynikających z niniejszej umowy lub z nią związanych jest siedziba Soloplan.
    12.6. Strony ustalają prawidłowe adresy do korespondencji wskazane w formularzu zamówienia. Każda ze Stron zobowiązana
    jest dopoinformowania drugiej Strony o każdej zmianie swojego adresu. W przypadku braku takiego zawiadomienia
    korespondencję nawcześniej znany adres uważa się za należycie doręczoną.
    12.7. Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszej Umowy są lub staną się nieważne lub niewykonalne w całości lub w części, nie
    ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień niniejszej Umowy. Strony zobowiązują się do zastąpienia nieważnych
    postanowień nowymi postanowieniami, które najbardziej odpowiadają celowi gospodarczemu zastąpionych postanowień.
    12.8. W przypadku sprzeczności lub niespójności pomiędzy treścią umowy lub treścią umowy a niniejszymi OWU, pierwszeństwo
    mają postanowienia zawarte w formie umowy lub w umowie.

    SOLOPLAN POLSKA SP. Z O.O. SP.K.
    Oprogramowanie logistyczne
    www.soloplan.pl
    OGÓLNE WARUNKI UMOWY SOLOPLAN POLSKA SP. Z O.O. SP. K. – STAN Z DNIA 01.07.2024 02